•  Door FASHION MARIEKE Athos: Nieuw Denim merk van Nederlandse bodem!

Door FASHION MARIEKE Athos: Nieuw Denim merk van Nederlandse bodem!

Een spijkerbroek voor 300 Euro, maar dan heb je ook wat: Athos
Onlangs was ik in Maastricht tijdens de XL Editie van Catwalk Maastricht. Een geweldig evenement, naast dat Maastricht ook nog eens een waanzinnige stad is om 1 of liever meerdere dagen te vertoeven, dat ook nieuwe designers een kans geeft om zich te presenteren. Zo sprak ik de eigenaren en designers van Athos, een vernieuwend, verhelderend, prachtig Nederlands label.

De mensen van Athos komen vrolijk, inspirerend en trots over wanneer voor het eerst hun label verschijnt op de Catwalk. En dat mogen ze zijn, het ziet er prachtig uit en is echt niet te vergelijken met andere Denim merken.

Tom en Rob, bedenkers van Athos, leerden elkaar kennen ‘langs de lijn’ waar hun kinderen samen voetballen. Rob, met zijn opleiding technische commerciële textielkunde, heeft jarenlang ervaring in het inkopen van kleding. Als voormalig productmanager reisde hij over de hele wereld en zag met eigen ogen hoe kleding in landen als bijvoorbeeld Bangladesh geproduceerd wordt. Zonder er verder te diep op in te gaan of een oordeel te vellen, geeft hij aan dat hij begrijpt waarom de situatie daar zo is. En zonder te proberen de situatie dáár te veranderen, besloot hij het zelf ooit anders aan te gaan pakken. Tom, met een achtergrond in de bouw, kwam als architect met Radar in contact. Hij was verantwoordelijk voor het bouw- en huisvestingsmanagement en startte binnen Athos het restaurant en de houwerkplaats op. Al pratende ontwikkelden de mannen al snel een gezamenlijke droom… en zo werd er in september 2016 gestart met Athos Fashion.